SLM napomáhá firmám správně plánovat, navrhovat, implementovat, poskytovat a neustále zlepšovat servis výrobků v průběhu jejich životního cyklu.
SLM zahrnuje také správu kvality servisu, měření výkonu, sledování klíčových ukazatelů výkonnosti a neustálé zlepšování procesů.
Vytváření, správa a doručování obsahu technické, servisní a obchodní dokumentace efektivním způsobem vyžaduje systém, který zajistí, že každý prvek procesu bude jednoduchý – a chytrý.
Uchování, konfigurace a správa informací o výrobku v každém stádiu jeho životního cyklu včetně servisu, optimalizace a řízení klíčových firemních procesů.
Vuforia poskytuje nejrychlejší, nejjednodušší a nejpokročilejší řešení pro vývoj obsahu pro rozšířenou realitu (AR).
IIoT platforma představuje využití internetu věcí v průmyslu, což umožňuje monitorovat, řídit a optimalizovat zařízení a procesy v reálném čase.
Datové připojení strojů, linek, dodavatelů nebo zákazníků: sledování výkonu a využití zařízení v reálném čase, předvídání budoucí události a navázání vztahu se zákazníkem.
Nastavení servisních procesů a informací: stanovení způsobu zapojení zákazníků a provozního procesu, poskytnutí potřebných informací o servisu a jejich obsahu, stanovení nároků a souvisejících závazků.
Plnění servisu a závazků u zákazníka: zefektivnění servisních prací, sběr informací o provozu zařízení a ověření kvality provedené práce.
Plánování zdrojů: sledování poptávky pro zdrojích, lidech a dílech, zrychlená identifikace potřebných informací a zdrojů pro provedení servisu.
Řízení životního cyklu služeb (SLM) a řízení životního cyklu výrobku (PLM) se vzájemně doplňují. PLM uchovává, konfiguruje a spravuje digitální informace o výrobku a dodavatelích. Data umožňují organizacím kontrolovat náklady, zrychlovat dobu uvedení na trh a nabízet kvalitnější výrobky a zajistit shodu s předpisy. SLM propojuje digitální data o výrobku s reálnými stroji a výrobními linkami, které vyžadují servis, správu náhradních dílů a podporu výrobků u zákazníka.
Systémy správy životního cyklu služeb (SLM) mohou využívat zařízení internetu věcí (IoT) k různým činnostem. Senzory IoT mohou například monitorovat stav nebo výkon stroje. Pokud by senzor zjistil možný problém, může automaticky upozornit systém SLM na nutnost servisu. Data ze zařízení umožňují lépe předvídat případné závady, plánovat servis strojů, řídit zásoby náhradních dílů a plánovat kapacity pro servisní zásah.
Obecně existují 4 fáze SLM.
Jsou to: